• Rok szkolny 2020/2021

• ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2020/2021 I PASOWANIE PIERWSZAKÓW - 1 września 2020r.

Sprzątanie Świata 2020 - 19 września 2020r.

BOHATEROWIE NASZYCH LEKTUR -20 stycznia 2021r.

PRZYSŁOWIA MĄDROŚCIĄ NARODU - prace uczniów 5 klasy

SOPOT - GDYNIA: 31.05-2.06. 2021r.

Można by powiedzieć, nareszcie! Po wielu perturbacjach udało się zrealizować długo wyczekiwany wyjazd klasy VIII z SP w Gromie. W drodze do Szwecji zatrzymaliśmy się w Sopocie… i, zauroczeni klimatem polskiego kurortu, postanowiliśmy przyłączyć się do świętowania rocznicy 120-lecia  nadania praw miejskich Sopotowi. Wspaniała słoneczna pogoda, morska bryza oraz atmosfera zauroczyły nas od pierwszego momentu.

Spacer deptakiem, potocznie zwanym „Monciakiem” zaprowadził nas prosto do sopockiego Molo. To pierwsze spotkanie z morzem oraz okazja do podziwiania panoramy miasta. Atrakcja goniła atrakcję i nie tylko zabytki oraz architektura lecz także zabawa na nowo otwartym placu zabaw tzw. Grodzie Milusia w Parku Południowym, który upamiętniał bohaterów komiksu „Kajko i Kokosz”, stworzonych przez sopocianina J. Christę, sprawiła wiele radości.

Spacer w towarzystwie przewodnika przybliżył nam historię kurortu, pierwsze próby przeprowadzania zabiegów leczniczych czy Hotelu Grand. Poznaliśmy także wiele ciekawych historii dotyczących Sopotu oraz jej mieszkańców. Naszym ulubionym miejscem stało się Małe Molo, tam czekała na nas piaszczysta plaża i  tam znajdowaliśmy wytchnienie.

Kolejnym celem naszej wycieczki była perła polskiego modernizmu – Gdynia. Wspaniała architektura, nowoczesne formy oraz dynamika znacznie odróżnia ją od spokojnego Sopotu. Stosownie do miejsca atrakcje były również inne. Zachwyciło nas Centrum Nauki Experyment, to miejsce gdzie fizyka, chemia i matematyka okazały się łatwe i przyjemne. Następnie nie mogło zabraknąć typowej atrakcji czyli wycieczki statkiem. Na zakończenie naszej przygody z białym miastem udaliśmy się do Muzeum Emigracji. To ważne miejsce związane z losami wielu Polaków, którzy na dawnym Dworcu Morskim zaczynali swoją przygodę udając się na emigrację z przyczyn nie tylko ekonomicznych.

Jeszcze jedna perła architektury, czyli dworzec w Gdyni, który jest przykładem wielu ciekawych rozwiązań architektonicznych i wróciliśmy do Sopotu. Tu ponownie spokój i atmosfera kurortu. Cisza przed burzą, ponieważ Sopocianie przygotowywali się powoli na długi czerwcowy weekend. Podążając ulicami coraz częściej dobiegały nas rozmowy w języku angielskim, niemieckim czy francuskim. Sezon letni nadchodzi wielkimi krokami.

Ostatni spacer Monciakiem, zakupy na straganach, pyszne lody w najstarszej lodziarni Milano De Marco, gdzie dawniej ustawiały się długie kolejki, szalona jazda gokartami i oczywiście odpoczynek przy Małym Molo. Szkoda, że już musimy wracać. Szybko minął czas…

Jeszcze jedną bardzo ważną kwestią, której nie można pominąć jest wspomnienie osób i instytucji, dzięki którym nasze marzenie o podróży mogło się ziścić. A byli to:

Spółdzielnia Mieszkaniowa Pojezierze” w Olsztynie

Pan Andrzej Jóźwiak

Państwo Lila i Jerzy Sałań

Pani Barbara Grycel

UCZTA BOGÓW - KLASA 5: 11.06. 2021r.

Składamy serdeczne podziękowanie
          Państwu Dorocie i Waldemarowi Fronczak
          właścicielom Gospodarstwa Agroturystycznego "Jutrzenka"
          za zorganizowanie pobytu klasy III na terenie swojej stadniny.

Klasa III z wychowawcą

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2020/2021: 25  czerwca 2021r.